Best of 2011 - A legjobb 20 fotó

2012.01.12. 14:00

Hargita Nándor

 Hát eljött az idő. Beküldtétek, kilistáztuk, belistáztuk, összegyűjtöttük, lepontoztuk, kiszámoltuk és tessék!

2011 legjobb indafotós képeinek krémje, a top 20. Közte az első helyezettekkel. Igen, ketten vannak, a zsűri szavazatai alapján pontegyenlőség alakult ki, így két első helyezettet hirdetünk. Mindketten megérdemlik, aktív indások, nagyon jó képeket készítenek és kiváló munkával neveztek a pályázatra!

Következzen tehát az első 20 helyezett, a képeket a J és a K billentyűkkel lehet léptetni. 

 

torobala: az ablakban

1. helyezett: torobala: az ablakban

 

 

durcka: tramvaj

1. helyezett: durcka: tramvaj

 

 

popcornplayah: Thai halász

2. helyezett: popcornplayah: Thai halász

 

 

vlm: Kirakatban

3. helyezett: vlm: Kirakatban

 

 

tarczi: Négyhengeres

4. helyezett: tarczi: Négyhengeres

 

 

BKFoto: Átlók

5. helyezett: BKFoto: Átlók

 

 

Mikrobi89: Gülüke

6. helyezett: Mikrobi89: Gülüke

 

 

Réka: Középfölde

7. helyezett: Réka: Középfölde

 

 

cirrus: Gitár(ta)lány

8. helyezett: cirrus: Gitár(ta)lány

 

 

DosaAndras: Hazafelé

9. helyezett: DosaAndras: Hazafelé

 

 

zsuzzzs: csillagjárás a balatonnál

10. helyezett: zsuzzzs: csillagjárás a balatonnál

 

 

cerezo: Mozi

11. helyezett: cerezo: Mozi

 

 

pdave: DSC07206 7 8

12. helyezett: pdave: DSC07206 7 8

 

 

Varga .P .J.: Napkelte a cicámmal !

13. helyezett: Varga .P .J.: Napkelte a cicámmal !

 

 

vakegér: Szabó Jánosné öntőmunkás

14. helyezett: vakegér: Szabó Jánosné öntőmunkás

 

 

Flood: Aratás után

15. helyezett: Flood: Aratás után

 

 

nniky.z: Barátság

16. helyezett: nniky.z: Barátság

 

 

pol-lines: Szeptember végén

17. helyezett: pol-lines: Szeptember végén

 

 

WadWanda: I love canon

18. helyezett: WadWanda: I love canon

 

 

zati: Mackótestvér

19. helyezett: zati: Mackótestvér

 

Köszönjük a Tiszteletjegyeket felajánló Mai Manó háznak a nyereményt, amellyel a győztesek egész évben bármelyik Mai Manós kiállítást megtekinthetik (+1 fővel).

A zsűrizésről:

Ez egy speciális verseny volt, sok képpel, tulajdonképpen az év legfontosabb indafotós eseménye, ami keretbe foglalja és áttekinti az egész évet.

Éppen ezért úgy gondoltuk, hogy nem csak mi, indafotós szerkesztők döntjük el, hogy a beküldött képek közül melyik legyen az év képe, hanem bevonjuk a kemény magot, akik aktívan és sokat tettek, küldtek, olvastak, kommenteztek, kedvenceltek, szervezkedtek és tevékenykedtek az indafotó körül.

Két lépcsőben történt a zsűrizés, először minden résztvevő egy tízképes shortlistet küldött, amit én aggregáltam, majd visszaküldtem mindenkinek, hogy pontozza a fotókat 1-5-ig (magára senki sem szavazhatott természetesen). Így állt össze ez a közel 80 képes válogatás, ami az esszenciája a Best of 2011 pályázatnak:

 

And one more thing: Egy párhuzamos univerzumban zajlik egy hasonló pályázat! Induljatok a spottr év képe pályázaton is, leadási határidő január 29.

Címkék: 2011 eredményhirdetés bestof2011 best of 2011

104 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://indafotobig.blog.hu/api/trackback/id/tr263539464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pdave81 2012.01.12. 14:20:54

Gratulálok a győzteseknek, meg az első 20-nak!

2012.01.12. 14:25:37

Gratulálok minden helyezettnek! Megérdemelten kerültetek bele a 20-ba! Nagyon sok kedvencemet láttam viszont, és ennek örültem!
Hol lehet a 80-as gyűjteményt megnézni?

2012.01.12. 14:27:01

Nincs kérdés, megtaláltam asszem...

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2012.01.12. 14:28:24

@edaniel: a beágyazott csíkot is végigpörgetheted, de ha a csíkon a "nézd meg az Indafotón" mezőre kattintasz, akkor is átvisz ide: indafoto.hu/bestof2011/favourites

kisklau 2012.01.12. 14:28:49

Szuper!
Rengeteg jó kép közül jó kis 20-as válogatás lett.
Gratulálok MINDENKINEK :)

bart42 · http://indafoto.hu/bart 2012.01.12. 14:29:47

Örülök, hogy sok kedvencem bekerült, grat mindenkinek!

jvulman 2012.01.12. 14:36:55

Gratulálok a Győzteseknek és Mindenkinek! :)
Sokáig fogom nézegetni... :)

dino* 2012.01.12. 14:39:16

minden pályázó indással, valamint a szerkesztőkkel együtt örülök magam is ezen a fotógála bemutatón.., sokadszorra is annyira élvezetes böngészni a képek között..., nagyszerű ötlet, izgalmas és tanulságos ez az éves seregszemle...,
kit tanít, kit ámulatba ejt, kit tovább ösztönöz, de néző és alkotó is örömben osztozik... és úgy gondolom ez a lényege !
sok szeretettel gratulálok a helyezetteknek, valamint sok köszönet a fényeknek, amik szponzorálták nemes küzdelmünket ! :)

tippcsi 2012.01.12. 14:42:30

Gratulálok mindenkinek, nagyon jók a fotók és külön köszönet, hogy az én szerény kis képem benne van a nyolcvanban.

kobliz 2012.01.12. 14:44:05

Gratulálok a győzteseknek, valóban remek képek kerültek be az első 20-ba. Azt viszont kicsit sajnálom, hogy idén sem jutott a képem a "futottak még kategóriába sem" de gondolom míg nem tükrös géppel fotóz az ember addig nem nagyon rúghat labdába, illetve veszik komolyan.

nincsfaxni 2012.01.12. 14:46:57

Mért kell mindíg egy rosszízű komment?

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2012.01.12. 14:49:37

@kobliz: a tükrös gép nem lehet feltétel, a képeket válogatók nem néztek mást csak a képet.

Kontiki 2012.01.12. 14:53:12

NagyonNagy gratula mindenkinek!

miki3d · http://indafoto.hu/miki3d/ 2012.01.12. 15:07:22

Gratula a képekhez és a kép készítőinek!

Csak egy kérdés, hogy a 14. helyezett: vakegér: Szabó Jánosné öntőmunkás c. képe nem digit illusztráció inkább? Mert rendben van, hogy utólag még photoshoppolunk a képeken, de nem egy teljesen más képet rakunk össze 3-4 képből... sztem

Evaneni 2012.01.12. 15:10:57

Itt is gratulalok minden helyezettnek! Csak igy tovabb! Remek kepek voltak, nagyon nehez volt valogatni.

Evaneni 2012.01.12. 15:12:11

@kobliz: valoban a tukros gepek dominaltak, de hidd el, van koztuk kompakt gep is pl. Angelo kepe.

variotec 2012.01.12. 15:17:11

Gratulálok mindenkinek, kivált a díjazottaknak!
Nagyon sok kedvencemet láttam viszont.:)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.01.12. 15:18:36

Lehetne valahol pár mondatot olvasni a helyszínekről, az elkészítés módjáról?

Szerintem az még érdekessé tenné a képeket, azt se bánom, ha az az érdekesség annyi, hogy a photoshopban blur effektet használ :)

DosaAndras 2012.01.12. 15:30:09

@kobliz: Többek között Cerezo és Mikrobi fotói sem tükrössel készültek.

kobliz 2012.01.12. 15:37:48

@nincsfaxni: Nem rosszindulatból írtam, elismerem a képeket mind, mindazonáltal én elsősorban önmagam szórakoztatása céljából kattintgatok, csak azért írtam mert csalódott vagyok.
És tudom azt is, hogy a jó kép nem a tükrös gép függvénye. De ha egy eos 5d-vel készült fotót küldetem volna be, ami mondjuk egy egzotikus helyen készült akkor nagyobb eséllyel látnám viszont azt a képet a válogatásban.

bart42 · http://indafoto.hu/bart 2012.01.12. 15:54:35

@kobliz: Ha végignézed az utóbbi pár hónap pályázatait, akkor láthatod , hogy nem tipikusan az 5D-vel egzotikus helyen készült képek értek el helyezést.

Igaz vannak olyan dolgok amiket egy kompakt géppel nem lehet megcsinálni, de az 5D és az egzotikus hely önmagában kevés egy jó fotóhoz, és azt is hozzá kell tennem, hogy láttam én már vacak mobillal készült jó fotót is...

miki3d · http://indafoto.hu/miki3d/ 2012.01.12. 15:59:28

@kobliz: Az én képem pölö egy ilyen... 5d-vel készült izlandon, mégsem került be... Attól, hogy valakinek 5d-je van és egzotikus környéken jár, nem biztos, hogy jó kép lesz...
Engem nem zavar, hogy nem került be a képem, mert vannak sokkal jobb képek is, amik viszont bekerültek, viszont nekem a 20 kép közül ténylegesen csak 5-10 kép tetszik, de persze a többi is jó, nem vitatom, de ez már megint más kérdés, hogy kinek mi tetszik...

Putto · http://www.dynamicart.hu 2012.01.12. 16:00:48

Korrekt lista :) , nagyon jó művekkel, nagyon jó fotósokkal, nagyon jó szemekkel...
Életem első teljes éve volt 2011, amit végig fotózhattam (már amikor időm engedte), sokak vannak a helyezettek és a "favok" közt akiktől tanultam, akik valamilyen módon irányítottak/befolyásoltak vagy bátorítottak munkáikkal, hozzászólásaikkal, ezt szeretném megköszönni most nekik és az indafotónak is! :)
Hajrá BestOf2012!!! :) az év már elkezdődött...

üdv.

*amari 2012.01.12. 16:03:39

Gratulálok a sok jó képhez!

fotoros 2012.01.12. 16:19:06

Gratula a jo kepekhez!

Komment: az elso helyezett sokat lapozgatta a Jan Saudek kepeit ;-)

kobliz 2012.01.12. 16:20:51

@miki3d: Ez amúgy mindig szubjektív kinek melyik kép tetszik. Nem vagyok elfogult a képeimmel látom én is, hogy vannak bőven jobbak az enyémtől, csak tavaly sem került be a képem a válogatásba és idén sem pedig sokat foglalkoztam vele.
Szóval engem sem frusztrál túlzottan a dolog, csak leírtam, hogy mit gondolok.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.01.12. 17:08:15

Gratulálok a kiválasztottaknak. Öröm volt látni, hogy mennyien adtak hozzá képet a Bestof gyűjteményhez. Nagyon erős volt a mezőny, első körben 30 fotót választottam, komoly vívódás árán sikerült letornáznom arra a 10 döntősre, amelyet mindegyik zsűritag kiválaszthatott. @Putto: az utolsó mondat (mármint nem az 'üdv'): LÁJK! :)
@kobliz: hidd el, hogy a változatosság miatt volt igazán élvezetes végiglapozni a teljes Bestof gyűjteményt. Roppant unalmas volna csak a csupa csúcsgéppel lőtt egzotikus táj között nézelődni.

Coolya 2012.01.12. 17:26:30

Gratulálok mindenkinek! Nagyszerű képek !

kobliz: Henri Cartier-Bresson mondta: "Az első 10 000 képed a legrosszabb. / Your first 10,000 photographs are your worst."

Mennyinél tartasz ? Drukkolok Neked ebben az évben :-)

Mai Manó Ház · http://maimanohaz.blog.hu 2012.01.12. 17:27:21

Gratulálunk minden résztvevőnek! Nagyon jó munkák születtek, reméljük idén sem lesz máshogy!

BKFoto 2012.01.12. 17:28:24

Koszonom a bevalogatast, nagyon megtisztelo! Gratula mindenkinek, es tovabbi sok jo fenyeket, setakat es fotosan is aktiv 2012-ot mindenkinek!:-)

Mai Manó Ház · http://maimanohaz.blog.hu 2012.01.12. 17:29:48

@Coolya: :) Pont ezt az idézetet szerettem volna belinkelni.
De itt még találhattok néhányat, ami passzol a témához:
maimanohaz.blog.hu/tags/fot%C3%B3s_id%C3%A9zet

kobliz 2012.01.12. 17:47:28

@Coolya: Ott a pont, megszívlelendő idézet. :)
Ha a Drukkolok Neked ebben az évben mondatodat komolyan írtad akkor köszönöm. Ha pedig csak cinizmus akkor a legkedvesebb hobbimtól veszed el most a kedvem.

budapest23 2012.01.12. 18:05:19

Tudom hogy szubjektív, és ezért valszeg senkit se érdekel :) de a netpapír türelmes, úgyhogy leírom, nekem a 16, 19, 13 lenne top3, a többi számomra olyan... okés pusztán.
A fotómontázst külön kategóriában indítanám (esetleg a hdr-gyanús esetekkel együtt), a szimpla photoshop meg szerintem mehet. Egyébként pedig gratulálok mindenkinek, aki jó képeket tud készíteni magának és másoknak, függetlenül mindenféle díjazástól.

torobala · http://vanguard-photo.hu/ 2012.01.12. 18:06:26

Először is nagyon köszönöm a megtisztelő helyezést! Meglepetésként ért.
A képek fantasztikusak, és sok kedvenc képem is bekerült szerencsére a legjobbak közé. Nagyon sok jó beküldött kép volt és tényleg jó volt változatos képek között nézelődni.
Mindenkinek gratulálok és sok sikert a következő évhez!

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: igyekeztem teljesíteni a kérést.

@fotoros: kire gondolsz? :) ha már megemlítetted, utána fogok járni az illetőnek.

vlm_ · http://vlmworld.com 2012.01.12. 18:07:02

Gratulálok mindenkinek aki részt vett a pályázaton, és azoknak is, akik bekerültek az legjobb húszba. Öröm nézni a képeket.

Megtisztelő, hogy az én képem is helyezett lett, a többiekét nézve esélyét sem láttam.

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Gondolom az én képemhez nem kell sok magyarázat, egy szimpla színkorrekció van rajta.

durcka · http://fulianyublogja.blog.hu/ 2012.01.12. 18:07:33

Köszönöm szépen Mindenkinek, nagyon boldog vagyok!!!! Még sosem indultam egyetlen pályázaton sem :)

A Tramvaj egyébként mobiltelefonnal készült, ezt tettem rá egy karcos bescannelt diára. / helyszín a festői 50-es villamos / Különben egy 6 éves bridge géppel fotózom, tükörreflexesem csak filmes van. Hiszek abban, hogy nem minden a gép.

Nagyon erős volt a mezőny, megtisztelő, hogy ennyien szavaztatok rám!! Gratulálok valamennyi résztvevőnek és köszönöm!!! :)

cerezo 2012.01.12. 18:54:09

Nagyon megtisztelő számomra, hogy egy ilyen mezőnyben egyáltalán szóba kerülhetett a nevem. Álmomban sem gondoltam volna, hogy itt viszontláthatom a fotómat, nagyon boldog vagyok!!!:)))

Mindenkinek köszönöm, rengeteget tanultam Tőletek az Inda használata közben!:)

Gratulálok minden résztvevőnek és helyezettnek, csodálatos pillanatok lettek megörökítve! Több nagy kedvencem is újra láthattam.

További jó fotózást Mindenkinek az új évben is..., és köszönöm!!!

Mikrobi89 2012.01.12. 18:56:16

Köszönöm mindenkinek hogy bekerülhettem és köszönöm a gratulációkat :)

faterphoto 2012.01.12. 19:14:36

Hajrá BestOf2012!!! :) az év már elkezdődött...
2011-es képekhez gratulálok nagyon jó válogatás!
Nyertes képek tőbbsége nálam már év kőzben nyert!
PS.korunk technikája alkalmazni kell!
A digifotónál abban a pillanatban használod mikor megnyomod az expógombot mert egy számhalmaz keletkezik nem kézel fogható nyersanyag.
Scan is automatikusan modosit és ha alakitod:))PS.

vargapeterjozsef 2012.01.12. 19:26:45

Üdvözlök mindenkit! Örömmel fogadtam helyezésemet , és köszönöm a sok kedvencelést !Elárulom én azért indultam a pályázaton mert meghívást kaptam valamelyik gyűjteménybe , és ezen felbuzdulva be küldtem a képet,ha van olyan ami másnak is tetszik akkor nem lehet annyira rossz ! Minden nap reggel szinte az első teendőim közzé tartozott hogy ránézzek az email-jeimre ,és belépjek az indafotóba .Még egyszer köszönöm ,és mindenkinek jó egészséget jó fotózást kívánok ! Ui: Nekem sincs tükörreflexes gépem , csak egy FujiFinepix HS 10-em amit ki is tettem az albumaim közzé mert megérdemli !!!!

Coolya 2012.01.12. 19:45:57

@kobliz: Negatív vagy. Nagyon! Miért gondolod rólam, hogy cinikus vagyok ? Csináld kedvvel, találd meg a stílusod állítólag csak ez kell. Valaki megtalálhatná az enyémet is :-)

leicapress 2012.01.12. 19:48:35

Gratulálok mindenkinek, nyertesnek, résztvevőnek, szorgalmas fotográfusnak, döntősnek; élmény végig nézni és tanulni belőlük!

twinreni 2012.01.12. 20:12:11

Gratulálok mindenkinek!Remek képek, amikből tanulhat az ember.

Flood. 2012.01.12. 20:23:50

Köszönöm a szavazatokat, óriási öröm a helyezés. Gratulálok a képekhez, legyenek azok a 20-ban, a 80-ban, vagy akármelyik mappában az Indafotón. Rengeteg olyan képpel találkoztam itt, amiből -lelkes amatőrként- sokat tanultam és remélem erre még több lehetőség lesz 2012-ben.

WadWanda 2012.01.12. 20:59:19

Gratulálok mindenkinek az összes résztvevőnek, köszönöm a szavazatokat!

fiathmiklos (törölt) 2012.01.12. 21:14:57

Én is gratulálok mindenkinek, nagyon izgalmas volt, nagyon erős mezőnnyel. Külön öröm, hogy annak ellenére, hogy a képem nem került be a legjobb 20-ba, ma végig kint volt az index.hu oldalán és a héten több napot is. :-) Ez nagyon jó érzés és külön köszönet érte.

zati75 2012.01.12. 21:22:32

Gratulálok mindenkinek, remek képek kerültek a gyöjteménybe!!!
Köszönöm nektek, hogy bekerülhetten a válogatásba :)
És persze megtisztelő volt számomra, hogy résztvehettem a zsűrizésben is idén :)

És hadd ragadjam meg az alkalmat, hogy megosszam veletek egy új mappámat, amelyet a mai nappal indítottam el. Ez a híres 365 nevű projekt. Ennek lényege, hogy 1 évig, az év minden napján feltöltök ebbe a mappba egy fotót. Saját magammal szemben azt a feltételt állítom, hogy lehetőleg portré, vagy emberábrázolással kapcsolatos kép legyen, és lehetőleg aznap készült kép legyen. Néhány ismerősöm tapasztalatai alapján ez egy meglehetősen nehéz feladat még ha nem is tűnik annak.
indafoto.hu/zati/365
Örömmel venném, ha néha bekukkantanátok, és megnéznétek az egyes napjaimat :)

Mindezt miért osztom meg Veletek?
Szeretnék másokat is arra biztatni, hogy belevágjatok ebbe az érdekes - és szerintem meglehetősen hasznos -, de nehéz feladatba.

További sok sikert Nektek!
Ha esetleg más is belevágna, kitalálhatunk valamit a blog-on is a 365 projektnek. Ugye Nándi? ;)

Coolya 2012.01.12. 22:38:50

@zati75: Ugyan ilyen ötletem volt. Az asztalon egy Jim Beam és megtöltve egy pohár,szemben a gép, csak a tematika más:
-Benne voltam a legjobb 80-ban !! Juhé! Egy húzás. Egy fotó.
Szerintem nem lesz 365 :-)

Mikrobi89 2012.01.12. 23:26:21

@zati75: Sok sikert! én lesni fogom :)

2012.01.12. 23:34:12

@zati75: Hajrá! Nekem a flickr-en megy egy 100 idegen projektem... illetve a megy az túlzás devember eleje óta nem fotóztam hozzá és már csak 9 hónapom maradt... :) Innen lesz szép megcsinálni asszem :)

serko79 2012.01.13. 00:07:28

Gratulálok mindenkinek és köszönöm a zsűrizési lehetőséget.

ajpekfoto 2012.01.13. 08:46:57

Gratulálok minden résztvevőnek és a nyerteseknek!

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2012.01.13. 10:31:00

@zati75: hahó, igen, ezen gondolkozom, decemberben eszembe is jutott, hogy kéne hátszelet adni januártól, de még nem késő.

Köszönöm mindenkinek aki tavaly fotózott, feltöltött, kommentelt, kedvencelt és hozzájárult az évhez, köszönjük a zsűrinek a munkát, örülök, hogy ennyien örültök a válogatásnak :)

Köszönjük a Mai Manó háznak is a felajánlást, az ő ajándékaikkal találkozhattok még az év folyamán!

Ne feledjétek a spottr játékát, oda még van két hetetek jelentkezni (oda már én is benevezek szerintem:)

Hajrá, csak így tovább!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.01.13. 10:42:13

@darthwalk:
@Réka ‎:
@vlm_:

Köszönöm, hogy figyelembe veszitek a kérésem :)
Egy dolog a technika, a másik maga a pillanat, a történet amit elkapsz. Jókor kell lenni jó helyen illetve észre kell venni a témát. Lehetne vitát nyitni arról, hogy az a bizonyos 30-70 százalék melyikre vonatkozik :)

De egy pár sor segít elhelyezni, megérteni a hátteret, illetve ha olyan a téma megérteni is segít: nem biztos hogy harcolnak a katicabogarak, lehet násznak, szóval eléggé más értelmezést is kölcsönöz :)

pauljavor 2012.01.13. 11:06:30

Gratula mindenkinek, nagyszerű gyűjtemény jött össze!

romaniarulez! 2012.01.13. 12:54:02

Ezek a képek mind agyon vannak fotosoppolva. Két képet látok, ami talán utómunka nélkül is hasonlóan nézne ki, a 4. és a 11. Olyan verseny esetleg nincs, ahol nem doppingolt kreálmányok, hanem tiszta fotográfiák versengenek egymással?
Nem rosszak a képek, csak legtöbbje színeiben teljesen el van rugaszkodva a realitástól, a fényképészet pedig szerintem azért nyomta le a festészetet anno, mert az emberek inkább a valóságot akarták látni, nem művészkedni...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.01.13. 13:24:38

@romaniarulez!: mert aztán a 150 évvel ezelőtti fekete-fehér, szemcsés, bemozdult képek marhára úgy néztek ki, mint a valóság :P főleg gondolom azok, amelyeket a fotóstúdiók szorgos kolorista kisasszonyai utólag szépen kiszíneztek ízléses pásztel árnyalatokkal. Haggyámá :)
A fotó mindig is az aktuálisan uralkodó trendeket és ízlést idézte. Ez a gyűjtemény az Indafotó látogatók és felhasználók ízléséhez, a Fotóművészet magazinban található - szintén erősen elő- és utómunkázott - képek pedig a művész közönségéhez igazodik és szerencsére van akkora a választék, hogy mindenki megtalálja a neki smakkolót.
(Egyébként a 7. sincs agyonfotosoppolva, sőt.) :)

Utómunka nélküli verseny: nem kell ahhoz utómunka, hogy egy fotó totálisan elrugaszkodjon a valóságtól. A teleobival elmosom a hátteret (=nem valós), a nagylátóval torzítom a vonalakat (= nem valós), a hosszú záridővel fénycsíkokat rajzolok (=nem valós), a Holga géppel összevissza vignettálok (=nem valós), soroljam még?
A fentiek alapján kifejthetnéd, hogy milyen képek férjenek bele a tiszta fotográfia fogalmába. (És nem irónia, hanem tényleg kíváncsi vagyok)

romaniarulez! 2012.01.13. 13:49:45

@Réka ‎: Ha pl a dagerrotípiákra gondolsz, szerintem igenis sokkal inkább a valóságot adták vissza, mint a festmények. (Elég csak Petőfi egyetlen hiteles képére gondolni, hiába van sokkal több festmény róla...) A kifestések meg nyilván azért voltak, mert máshogy nem tudtak színes fotókat készíteni akkoriban, és, bár a ff képek a valóságot ábrázolták, mégsem voltak teljesen valósak, hiszen nem voltak, pedig a valóság színes (legalábbis én annak látom).
Nem azt mondom, hogy nem jók a képek, persze, hogy jók. Az 1. helyezett szerintem is a legszebb, a kompozíció nagyon el lett találva. Csak azt mondom, hogy valahogy nekem főleg a képek színe nagyon mű. Én sosem használok photoshopot, és a képeim színei is teljesen mások, mint amiket itt látok, pedig szerintem elég jó cuccom van, bár profinak nem nevezném magam. Még önmagában a polárszűrőm is sok huncutságra képes, ha nem jól állítom be, és van, hogy utólag lesz egy témáról 5 ugyanolyan, és egy teljesen másmilyen színeben "pompázó" képem, épp ebből kifolyólag. A 7. kép pedig... én is szoktam néha játszani a zársebességgel, az szép is lett, csak valahogy a színeket nem látom természetesnek itt sem. A víz ráadásul túl világos a föld színéhez képest, ez nekem nemigen áll össze.
De persze nem kritizálni akarok senkit, nyilván ízlés dolga. De szerintem a festészetet és a fényképezést el kell választani egymástól, ezek a képek pedig többnyire egy festményre hajaznak. Ez is egy vélemény.

FDG 2012.01.13. 13:53:42

Nyert megint a Photoshop. Nem gond, csak a festészetet ecsettel csináljuk, a fényképezést meg a gombbal, a kezünkkel és a pillanat hevében.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.01.13. 14:27:15

@Réka ‎: nem mondtam, hogy azt mondtad, hogy nem jók a képek :P
a vélemény persze szabad, de azt azért nem árt megjegyezni, ha egy vélemény téves feltételezésekre épül. A képeidet nem láttam, de abban ugye egyetértünk, hogy egy fotón teljesen más színek vannak a napszaktól és időjárástól függően. Amit a tájhoz képest világos vízfolyásról írtál, arra enged következtetni, hogy nem gondoltál arra, hogy sok fotós igyekszik úgy maximalizálni a fényeket és az exponálást, hogy a lehető leghatásosabb legyen a végeredmény. És akkor nem kell photosop. Egy másik jó példa a 13. fotó, amelynek abszolút természetesek a színei csupán amiatt, hogy abban a 2-3 percben készült, amikor ilyen fények vannak.
A 10. és 17 fotón sem látok színmanipulációt, a 7.-et ugye szavatolni tudom, az 1. és 8. ff, no meg ott a 4. és a 11 és még egy pár, amelyen kontraszt és némi szaturáció van, és rögtön ott vagyunk a felénél, szóval a 'mind agyon vannak photoshoppolva' erős túlzás.
Ami nagyon PS, az az 1, 12, 14 és 16.

'szerintem a festészetet és a fényképezést el kell választani egymástól' - miért is?
Ahol a valóság számít - riport, híradás - ott nagyon szigorú szabályok vannak, aki pedig kreativitásból fotózik, miért ne manipulálhatna, ahogy akar.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.01.13. 14:27:47

@romaniarulez!: nem mondtam, hogy azt mondtad, hogy nem jók a képek :P
a vélemény persze szabad, de azt azért nem árt megjegyezni, ha egy vélemény téves feltételezésekre épül. A képeidet nem láttam, de abban ugye egyetértünk, hogy egy fotón teljesen más színek vannak a napszaktól és időjárástól függően. Amit a tájhoz képest világos vízfolyásról írtál, arra enged következtetni, hogy nem gondoltál arra, hogy sok fotós igyekszik úgy maximalizálni a fényeket és az exponálást, hogy a lehető leghatásosabb legyen a végeredmény. És akkor nem kell photosop. Egy másik jó példa a 13. fotó, amelynek abszolút természetesek a színei csupán amiatt, hogy abban a 2-3 percben készült, amikor ilyen fények vannak.
A 10. és 17 fotón sem látok színmanipulációt, a 7.-et ugye szavatolni tudom, az 1. és 8. ff, no meg ott a 4. és a 11 és még egy pár, amelyen kontraszt és némi szaturáció van, és rögtön ott vagyunk a felénél, szóval a 'mind agyon vannak photoshoppolva' erős túlzás.
Ami nagyon PS, az az 1, 12, 14 és 16.

'szerintem a festészetet és a fényképezést el kell választani egymástól' - miért is?
Ahol a valóság számít - riport, híradás - ott nagyon szigorú szabályok vannak, aki pedig kreativitásból fotózik, miért ne manipulálhatna, ahogy akar.

zati75 2012.01.13. 14:50:41

@darthwalk: Köszi, figyelni fogom az eseményeket :)

lesifotos_szh 2012.01.13. 14:51:29

Korrektnek tartanám, ha a képek mellett megjelenne az eredeti felvétel is. Azt hiszem sokaknak tanulságos lenne. (És persze lennének, akik megdöbbennek a nyers képek láttán...)

Emellett gratulálok a képek készítőinek.

romaniarulez! 2012.01.13. 15:30:38

@lesifotos_szh: Hümm, egyetértek. És akkor mindenki eldöntheti, hogy mennyit jelentett a smink.

BKFoto 2012.01.13. 15:33:36

Mindig előkerül ez az utómunka téma? A művészet lényege nem a valóság, hanem a művész meglátása a világról. Aki valóságot akar látni, az sétáljon az utcán, ahhoz nem kell művészet. Az impresszionizmus kritikája is éppen az volt, hogy eltorzítja a valóságot. A későbbiekről nem is beszélve. Szerintem a fényképezésben is elfér a kreativitás. Arról nem is beszélve, hogy általában a gép vagy objektív hiányosságait kifejezetten /érdemes/ utómunkával javítani. Miért lenne hiba egy jó kompoziciót még jobbá tenni vágással vagy egy sápadt képet élőbbé tenni? Szerintem mindenki hozza ki a képéből a maximumot:-)

bart42 · http://indafoto.hu/bart 2012.01.13. 15:33:41

@romaniarulez!:
@FDG:
@lesifotos_szh:

Ti szembe mentek a forgalommal...
Vagy a széllel szemben próbáltok...

És pont ezen az oldalon, ahol 2011 legjobb indás képeiről van szó, picit olyan "savanyú a szőlő" hangulata van a bejegyzéseiteknek.

zati75 2012.01.13. 16:04:03

@romaniarulez!, @FDG: A fotózás egyáltalán nem a valóság ábrázolásáról szól csak. Persze vannak olyan műfajai amikor fontos a valósághű ábrázolás. Rengeteg olyan eszköze van a fotográfiának amivel az egyedi látásmódú képek elkészítését támogatja. Pl extrém nagylátószögű objektívek, makroobjektívek vagy akár a PC, vagy Tilt Shift objektívek. Nem beszélve a multi-exporól, amit már régen is használtak. Ezek mind olyan eszközök, amelyekkel olyan képeket készíthet el egy fotós, amik a valóságot valami egészen máshogy mutatják be. Az hogy ma a PS-t használják a fotósok, az a kor sajátsága, de minden korban megvoltak a korra jellemző eszközök, eljárások amikkel a fotókat jobbá tették. Csak példaként hadd mutassam meg ezeket a 100 éves felvételeket:
molempire.com/2011/08/31/color-photography-from-1900s-russia/
Nyilván nem csak simán kijöttek a fényképezőgépből ezek a képek akkoriban.
És ha nem pusztán technikai oldalról közelítem meg a dolgot, a fotózás mint művészet, sokkal inkább a festészethez áll közel mint a valóság ábrázolsához. Egy fotóművészt pont az tesz művésszé, hogy a saját érzéseit, gondolatait tudja kifejezni egy képpel. Miért lenne gond bármely eszköz használata ezen cél elérésére.
És még egy gondolat a színekről. A színeknek vagy akár azok hiányának is mondanvalója van egy képen. Valamikor a színek nem hogy nem adnak hozzá egy képhez, sőt rontanak annak értékén. És ha megtartjuk a színeket, újabb döntés kérdése, hogy mit fejezünk ezekke ki. Pl egy adtt hangulatot felerősíthetünk a színek valamilyen irányú korrekciójával. Ez mind-mind belefér a művészi szabadságba, és az értő szemeknek ez mind elmond, kifejez valamit.
És csak mellékesen jegyzem meg, hogy ennél a képemnél nem használtam PS-t, egyedül a színeket módosítottam, de ennek a már fent említett megfontolás az oka.

zati75 2012.01.13. 16:12:29

@romaniarulez!:
@FDG:

Az előző hozzászólást főként Nektek szántam, de a címzés nem sikerült tökéletesre...

lesifotos_szh 2012.01.13. 16:13:20

@bart42: Ne haragudj, de a saját véleményemet mondtam. És mivel nem neveztem be egy képversenybe sem, így nem a szőlő savanyú. Olyan nagy kérés, hogy az alkotó tegye mellé az eredeti képet? Szerintem nem. Abból lehetne igazán tanulni.

Tudod, én látom, mennyi embert frusztrál, hogy nem tud olyan képeket kihozni a gépéből, mint amik pl. itt is szerepelnek. De ha tudnák, hogy jó adag manipuláció is kell hozzá, akkor máris máshogy állnának hozzá.

Azt meg nem olvastam sehol, hogy nekem is úgy és azt kell kommunikálnom, mint a többségnek. De ha így van, akkor kérem elnézésedet. Ha figyelmesen olvasol, akkor láthatod, nem azt írtam, hogy a képek rosszak. Csak jeleztem, hogy közülük jó pár messze van a valóságtól.

bart42 · http://indafoto.hu/bart 2012.01.13. 16:26:56

@lesifotos_szh:

"Ne haragudj, de a saját véleményemet mondtam."

Miért haragudnék, én is ugyanezt tettem, leírtam a véleményem, más véleményére haragudni meg butaság :)

"Olyan nagy kérés, hogy az alkotó tegye mellé az eredeti képet? Szerintem nem. Abból lehetne igazán tanulni."

Nem nagy kérés csak felesleges, szerintem igazán tanulni abból lehetne, ha nem leszólunk bizonyos technikákat hanem elkezdjük használni azokat.

"Csak jeleztem, hogy közülük jó pár messze van a valóságtól."

A lényeget ez ügyben leírta Zati és BKFoto, szóval nem szaporítanám tovább a szót, de annyit még hozzá tennék, hogy még maga a valóság is szubjektív...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.01.13. 17:30:58

@lesifotos_szh: 'ha tudnák, hogy jó adag manipuláció is kell hozzá, akkor máris máshogy állnának hozzá.'

A többségre sajnos ez nem jellemző. Nem egy s nem két embert láttam már, aki ránéz egy képre, megállapítja, hogy 'na ezen jó sok fotósopp van' (közben, ahogy korábban is leírtam, korántsem biztos, hogy ez így van, hanem a fotós erőfeszítései a helyszínen teszik a képet olyanná) és elkezdi ész nélkül huzigálni a csúszkákat meg az effekteket PS-ben, hogy hátha az ő képei is olyanok lesznek. Aztán meg jön a sírás, ha nem.

Azt azért ne felejtsd, hogy az itt szereplő 20 képen, de a bestof gyűjtemény zömében is, az esetleges PS alatt ott van egy jó alapkép, kigondolt koncepcióval, türelemmel kivárt fényekkel, tudatos szerkesztéssel és értőn beállított exponálással. Az eredeti képet tehát látod, nem kell még egyszer mellétenni, mert ott van a szemed előtt!

FDG 2012.01.13. 17:41:34

@zati75:
Nem a képedet kritizáltam, és nem savanyú számomra a szőlő. Nem akartam senkit megsérteni a véleményemmel. Más dolog az objektívvel és kreativitással elért művészi kép és más a számítógéppel módosított kép véleményem szerint. Nem egyszer volt vita képek körül nemzetközileg is a photoshop miatt- ezzel azt hiszem nem lehet vitázni. Mindemellett gyönyörűek a képek, és gratulálok az alkotóiknak.

vlm_ · http://vlmworld.com 2012.01.13. 18:36:00

@romaniarulez!: Ki mondta, hogy a fotónak a valóságot kell tükröznie, hogy azon mindennek egyezni kell a valósággal?

Ezt a zászlót leginkább csak azok "lengetik", akiknek nincs saját, hozzáadható mundanivalójuk a fotóhoz.

leicapress 2012.01.13. 18:54:19

A fotográfia és minden képzőművészeti alkotás, a szubjektivitásról szól, mindenki az általa megfogalmazott módon jeleníti meg a valóságot. Ha nem így lenne, nem lennének egyéni, kreatív megoldások. Nyilván ezer eszköze van annak, hogy ezt hogy lehet jól vagy rosszul csinálni. Mindenki átmegy a maga tanulási időszakán, elkövet hibákat, túlzásokba esik. De ez is része az alkotás szabadságának, a tanulás folyamatának. Teljesen abszurd olyat kérni egy alkotótól, hogy a munkája mellé tegye oda az eredetit is. Adam Asselt felszólítani, hogy tegye gyönyörű fekete-fehér munkái mellé az eredeti színeset is, lássuk, milyen volt valójában. Mindenki színkalibrációs csíkokkal fotózzon, mert egyeseknek úgy tetszik? Endem is zavar a túlzott PS, de ha nem kéri a véleményemet arról a képről a szerző, nem piszkálom érte. Lehet, hogy nem jó a megoldás, a végeredmény? És akkor mi van? Úgyis rájön majd, hogy ez így nem megfelelő, túlzott, nem működik. Mindig vannak, akik megmondják, hogy az úgy miért nem jó, de sosem állnak elő a saját tárházukból a megfelelő példákkal.
Az VLM által megírt 50mm-es objektív cikknél is néhányan elmondták, értetlenkedtek, miért is kell azt úgy, meg hogy divatos és felkapott 50-essel fotózni. Kit érdekel? Majd ki jön belőle valami jó, kiforrja magát, van, akinek úgy tetszik, az ő dolga.
Totál szűklátókörű, szemellenzős, fejlődni, tanulni, alkotni képtelen emberekkel kell napi szinten megvívnunk a magunk harcát, nekünk, akik felvállaljuk tévedéseinket is, de legalább csinálunk valamit, nem csak osztjuk az észt. Szól ez mindenkinek, aki magára veszi. :-)

leicapress 2012.01.13. 18:55:31

@vlm_: Maga itt engem jól beelőz a véleményével. Mit osztja itt az észt? :-)

vlm_ · http://vlmworld.com 2012.01.13. 19:32:12

@leicapress: Háááát, őőőő, izé.
Éppen Bettit tömtem (Betti a kacsa) mikor leesett a balta a szegről és ráesett Tituszra a lóra. Az meg ijedtében rúgott egyet és erre én véletlenül beleléptem a húslevesbe.
Elnézést kívánok :)

twinreni 2012.01.13. 19:47:49

Mikor tegnap megnéztem a képeket és olvastam a hozzászólásokat, már vártam mikor jön egy kritizálós szöveg. Valahogy mindig akad 1-2 olyan ember, aki kritizál, véleményt mond, megmagyarázza, hogy ez vagy az a válogatás miért elfogult, mennyire nem illenek bele adott képek, vagy ahogy itt, azt mondja "agyonfotosoppolt", de közben nincs is itt az Indafoto-n, nincs egy képe sem vagy esetleg néhány és azt mondja, hogy tényleg ért hozzá, csak most ennyi képet tett fel. Jah, kérem...
Nem baj, ha valakinek más az ízlése és ennek hangot ad, de akkor építő legyen a kritika. Abból lehet tanulni. Ez az oldal pedig erről szól. Ha valaki valamit túlzásba visz, előbb-utóbb úgyis rájön, hogy nem jó.

leicapress 2012.01.13. 19:48:34

@vlm_: Szerencsés véletlenek sorozata? remélem, mindenki jól van! :-) A lényeg, hogy egyetértek veled.

vlm_ · http://vlmworld.com 2012.01.13. 20:12:35

@twinreni: "Ha valaki valamit túlzásba visz, előbb-utóbb úgyis rájön, hogy nem jó."
Én ezzel mindig így vagyok :)

leicapress 2012.01.13. 20:23:21

Ansel Adams-ot szerettem volna írni, csak elkapott a Schmitt-kór.

twinreni 2012.01.13. 20:25:34

@leicapress:
Bárcsak igaz lenne ez a fénykép készítésedre is! :-)))

vakegér II 2012.01.13. 20:48:57

@miki3d: @miki3d: Már majdnem kezdett lelkiismeret furdalásom lenni, de (többek között) Réka és BKFoto (is) meggyőzött, hogy ne legyen.
Úgy gondolom - és természetesen nem hiszem, hogy ez az egyetlen igazság - hogy a digitális világban a PS (persze a helyi-értékén kezelve)nem bűn. A képem (az a bizonyos 14-es) a "Photoshop fantáziák" c. albumomból származik, és az egyetlen cimkéje a "PS" megjelölés. Akkor ez most csalás? Szerintem inkább (az amúgy már kellően lejáratott) "önkifejezés" megvalósítása. A sajtó-, a tárgy-, és a dokumentum fotó tükrözze a valós világot (ha tudja!), én meg szeretnék olyasmit csinálni ami az én szememen, az én photoshop-omon keresztül látja, láttatja a világot. Nem akarok senkit becsapni, megtéveszteni, és büszke vagyok arra, hogy nagy néha sikerül képeimmel elgondolkodtatni az embereket.
Köszönöm, hogy bekerülhettem a Top 20-ba. Ez meglepetés, egyben nagy megtiszteltetés a számomra.

faterphoto 2012.01.13. 21:44:24

@Réka ‎: @romaniarulez!:
A digifotónál abban a pillanatban használod a PS-t mikor megnyomod az expógombot mert egy számhalmaz keletkezik nem kézel fogható nyersanyag.
Scan is automatikusan modosit és ha alakitod:))PS.
Anno a laborban is belenyultunk a képbe (hivó és papir megválasztása) fényvisszatartás ,ráeresztés.
Papir hajlitás vagy a fény utjába tőrőtt üveg mozgatása ...és volt számtalan trük.

miki3d · http://indafoto.hu/miki3d/ 2012.01.14. 00:31:36

Nem olvastam végig a többiek kommentjét, mert lusta vagyok hozzá és nem is nagyon érdekel, de biztos már leírták páran előttem a photoshoppolás gondolatát...
@vakegér II: Nekem mind1, engem nem zavar, ha valaki belenyúl a képeibe, akár kicsit, akár nagyon, de itt most 2011 legjobb fotójáról volt szó, nem a legjobb grafikájáról vagy retusálásáról vagy egyébbről van/volt szó... Én is belenyúlok a képeimbe, nem is kicsit, de a részleteket nem módosítom, de legfőbbkép nem készítek egy másik képet belőle...
Látom, hogy "ps" albumban van, csak akkor azt nem értem, hogy hogy került be a "gyűjteménybe"...
A legtöbb fotós megmérettetésen (bár még nem sok ilyenben volt részem - szerencsére), általában az a kikötés, hogy retusálattlan legyen a kép, ne legyen belőle kivéve vagy hozzárakva semmi és "markáns" szín és fényerő manipulálás ne történjen a képpel... persze itt nem volt ilyen kikötés, ha jól tudom, csak megemlítettem...
Nem irígykedem vagy rossz indulatból mondom, csak megjegyeztem, hogy az ilyen mértékű módosítás már nem fotó.

miki3d · http://indafoto.hu/miki3d/ 2012.01.14. 00:41:36

@BKFoto: NEM az utómunkával van a "gond" egy FOTÓ megmérettetésen, hanem azzal, hogy újra rajzolják a képet vagy több fotóból készítenek egy teljesen másik képet...

Részemről a téma lezárva.

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2012.01.14. 09:51:32

Csodálatosak!
Irigylem azokat akik képesek felfedezni és elkapni a pillanatot!

Gabez 2012.01.14. 09:56:20

Nálam a "14. helyezett: vakegér: Szabó Jánosné öntőmunkás" az első, bár a címet nem értem.

vakegér II 2012.01.14. 13:08:38

@Gabez: Az arányaiban eltorzult képen két hatalmas és fenyegető fal közötti résen látszik a nyomasztóan szürke égbolt. Nincs kilátás, nincs horizont. Nem lehet tudni, mi van a falak előtt (mögött?). Az alak mozdulatlan. Nem tudni, hogy nem akar, vagy nem mer kilépni a falakon túlra.
Az egész kép szürreális, amit a cím is erősít. Korunk (női)öntőmunkása bizonytalanul és értetlenül mozog világunkban.
Innen meg lehet továbbgondolni.

Gabez 2012.01.14. 16:59:35

@vakegér II: Köszönöm a magyarázatot, még mindig idegennek érzem a címet, de a kép továbbra is nagyon tetszik.

sensitive 2012.01.14. 20:50:26

Gratulálok a nyerteseknek.

torobala · http://vanguard-photo.hu/ 2012.01.15. 00:57:40

Azt hiszem a lényeget már elmondták előttem. Azt azért hozzá tenném, hogy attól, hogy FF valami, attól még rengeteg módosítás lehet mögötte. Amit én nem tudok még megérteni, az a "ez a kuka rossz helyen volt, így kivettem inkább" hozzáállás - szóval vannak fokozatok a módosításban, amiket én sem értek még meg. De ez persze szubjektív.
Ahogy fatherphoto írta, régen, előhívásnál rengeteg trükk létezett, amik nagy részét most digitálisan követjük el. Mégsem szóljuk le a "nagy-örgeket", hogy ezt meg azt miért így meg úgy hívták elő...
Az pedig elvitathatatlan, hogy valaki akkor, ott, abban a pillanatban, abból a szemszögből elkattintotta az exponáló gombot... ez a jó képek alapja. Ha a fényképeszet is egy művészeti ágazat és egy alkotás születik, akkor egyén kérdése, hogy szeretne alkotni.

Ezotéria 2012.01.16. 10:08:18

Gratulálok a nyerteseknek. De Én még mindig a természetességet szeretem adott pillanat adott kép.Nem szeretem az agyon"Photoshop"-ott képeket.

AZso.hu · http://www.azso.hu 2012.01.17. 15:40:28

Gratulálok a nyerteseknek, szép munka! Most, hogy a profi szekciónak megvolt az eredményhirdetés, az amatőrnek mikor lesz? Csak azért kérdem, mert én arra neveztem, asszem! ;-)

Komolyra fordítva, nagyon komoly a színvonal, le a kalappal!

AZso.hu · http://www.azso.hu 2012.01.17. 16:37:47

@darthwalk: Hol van már a tavalyi hó! Tényleg nagyon komoly a mezőny, le a kalappal, őszintén!

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.02.23. 22:20:43

Elég komoly volt a mezőny! Gratulálok mindenkihez, mivel nekem csak csodálni van türelmem ilyen gyönyörű fotókat :D
süti beállítások módosítása